Genel otomobil kitlesinde dünyanın en güçlü spor otomobili veya en pahalı otomobili gibi merak edilen bilgi ihtiyacı vardır. Bu otomobiller genellikle İtalyanlar tarafından yapılıyor. Yani süper spor otomobillerden bahsediyorum.Ürettiği mühendislik harikası araçlarla otomobil sevenlerin bütün ilgisini çeken İtalyanlar arasında öyle firmalar var ki tek amaçları süper spor otomobil üretmek. Tıpkı İtalyan spor otomobil üreticisi pagani gibi. 1992 yılında Horacio Pagani tarafından kurulan pagani, spor otomobil ve karbon fiber üretimi yapmaktadır. Firmayı rakiplerinden ayırt eden noktada buradaki ayrıntıda başlıyor.
Pagani otomobillerinde en önemli nokta, yüksek güce sahip motorları değil. Bütün rakipleri onun gibi çok güçlü motora sahip. Fakat bu firma karbon fiber üretimini araçlarına başarılı şekilde uygulayarak güç/ağırlık oranını en iyi seviyede tutan firma olma özelliği kazanıyor. Buna üstün mühendislik detayları ve aerodinamik yapının mükemmel uyumu da eklenince ortaya bu harika spor otomobiller çıkıyor. Firma, bünyesine her geçen gün yeni ve daha güçlü üyeleri katıyor. Son olarak en güçlü modeli olan pagani zonda revolucionu tanıtan İtalyan firması, en güçlü rakibi olan bugattinin canını sıkacağa benziyor.
Pagani zonda zonda r modelinin geliştirilmiş versiyonu olan pagani zonda revolucion, karbon titanyum yapısı ile mükemmel güç/ağırlık oranını yakalamış. İlk bakışta karbon fiber malzemenin detaylarını sergilemeye başlayan bu aracın genelinde de çelikten daha hafif ve daha sağlam olan karbon fiber malzemenin kullanıldığını görebilirsiniz. Günümüz teknolojisinin otomobil üretiminde en iyi malzeme olarak görülen karbon fiber, pagani zonda revolucionun her detayında yer etmiş. Madem bu kadar iyi, neden hala günümüz araçlarında çelik ve plastik malzemeye sıkça yer veriliyor. Bu tamamen fiyat politikası ile alakalı. Az öncede belirttiğim üzere, karbon fiber çelikten çok daha hafif ve sağlam olması sebebiyle çok daha pahalıdır. Bundan dolayı malzemenin araçta genişçe yer bulması maliyeti artırmakta ve yılda yüz binlerce üretilen araçlar için korkunç fiyat farkı oluşturmaktadır. Fakat Avrupa satış fiyatı 2.2 milyon euro olan ve üretimi çok kısıtlı olan pagani zonda revolucion gibi özel bir araç için bu durum pekte sorun olmuyor. Hatta aracın en dikkat çekici özelliği bunun olduğunu söyleyebiliriz. Nedeni ise pagani zonda revolucion teknik özelliklerinde saklı.
Pagani zonda revolucion teknik özellikleri açısından eleştirecek olursak, 6.0 litre hacme sahip 12 silindirli Mercedes amg m120 motorun kullanılması, firmanın motor konusunda kendini geliştirmesi gerektiğini gösteriyor. Fakat bu motorun, pagani mühendisleri tarafından daha iyi seviyelere çekildiğini belirteyim. Son güncellemeden sonra pagani zonda rın ürettiği 750 beygir güç, pagani zonda revolucion modeli ile artık 800 beygir güce ve 730 nm torka ulaşmış. Safkan motora sahip olan bu yer uçağının tekerleri yere değdiği zaman 0-100 km/s hızlanmasını 2.6 saniyede tamamlayıp maksimum 350 km/s hıza ulaşması bu aracın ne kadar ciddiye alınması gerektiğini ortaya koyuyor. Az önce aracın güç/ağırlık oranından bahsetmiştik. Bu oran 1.34 kg/hp. Yani pagani zonda revolucion 1070 kg boş ağırlığını 800 beygir güce böldüğümüz zaman bu değere ulaşıyoruz.
Evet; böylesine güçlü motora sahip aracın toplam ağırlığı, küçük segmentte yer alan araçlarla aynı seviyede. 4886 mm uzunluğa, 1141 mm yüksekliğe ve 2014 mm genişliğe sahip. Önde 19, arkada ise 20 inç jant kullanan firma, lastik olarak ise önde 255/35/19, arkada ise 335/30/20 ebatındaki pirelli pzero lastik takımı kullanılmış. 6 ileri otomatik şanzımana sahip olan otomobil şuan en güncel ve en güçlü pagani modeli olarak yer alıyor.
Kaynakça:
http://www.pagani.com/it/zonda/zonda_revolucion/default.aspx
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler